+98 21 با ما تماس بگیرید 24597570

صفحه اصلی » بانکداری » 9 دلیل که بانکها باید به رابطهای زبان محاوره ای مجهز شوند

9 دلیل که بانکها باید به رابطهای زبان محاوره ای مجهز شوند

 

9 دلیل که بانکها باید به رابطهای زبان محاوره ای مجهز شوندرابطهای زبان محاوره ای به کاربران اجازه می دهند که بتوانند از طریق تایپ کردن یا صحیت کردن به زبان محاوره ای با کامپیوتر ها ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال رباتهای چت (ChatBot) می توانند به سئوالات نوشته شده افراد پاسخ دهند، همچنین نرم افزارهای تشخیص صوت می توانند اصوات را به کالمات تبدیل کنند. مشتری نیازی به آموزش های تخصصی خاصی هم ندارد، کافی است به صورت طبیعی صحبت کند.

به دلایل زیر استفاه از رابطهای زبان محاوره ای برای بانکها حیایت بوده و باید رو آنها سرمایه گذاری کنند :

1- انسانی تر به نظر میرسد

هرگاه کلمه بانک را می شنویم به یاد محیط سرد و اعداد بزرگ و سخت می افتیم، در حالی که اگر بانکی از رابطهای زبان محاور های استفاده کند مانند این است که یک دستیار شخصی استخدام کرده اید که کار های پرداخت شما تنها با استفاده از یک پیام کوتاهمی تواند انجام دهد، مثل این مورد “فردا صبح مبلغ 200 هزار تومن برای برادرم ارسال کن”. اطلاعات خیلی زیادی در همین پیام نهفته است، مثلا” نرمافزاری باید بداند که برادر شما کیست و اینکه مفهوم عبارت فردا صبح چیست. البته برای کاربر سیستم بسیار ساده است، بسیار ساده تر از 5 تا 10 بار کلیک کردن برای رسیدن به نتیجه ای مشابه

9 دلیل که بانکها باید به رابطهای زبان محاوره ای مجهز شوند

2- استفاده از صدا هر روز بیشتر و بیشتر می شود

چه چیزی ساده تر و سریعتر از این ات که درخواست خود را به تلفن خود بگویید.با این پیش فرض که انسان حدود 150 کلمه در دقیقه صحبت می کند در حالی که در حالت میانگی می تواند 40 کلمه را تایپ کند.، پس تعجبی ندارد که سرعت رشد جستجوهایی که با صدا نجام می شود خیلی بیشتر است. این آمار ها قانع کننده هستند، باتوجه به بررسی که شرکت Comscoreانجام داده 40 درصد افراد بزرگسال هر روز از طریق صدا با تلفن همراه خود کار می کنند و پیش بینی کرده اند که تا سال 2020 پنجاه درصد ازهمه جستجوهای انجام شده با استفاده از صدا باشد.

3- روش جدیدی برای تست و یادگیریست

معمولا” افرادی که زودتر از بقیه وارد یک قلمرو جدید می شوند فرصت تست و یادگیری دارند. کاربران هم وقتی با چنین موقعیتی مواجه می شوند اشتباهات و قصورهای به وجود آمده را می بخشند.  برای رابطهای زبان محاوره ای هنوز قانون و دستورالعملی وجود ندارد، پس بنابراین فرصت خوبیست تا اداره امور رو به دست خود بگیرید.

4- روباتها همه چیز نیستند

ساخت یک ChatBot به معنی داشتن استراتژی و برنامه ریزی و درک صحیح از رابطهای زبان محاوره ای نیست. تصور غلطی وجود دارد که اگر یک شرکت یک chatbot ایجاد کند یا نرم افزاری را برای آمازون اکو یا Google Home ایجاد کند قدم بزرگی رو به جلو برداشته. این روباتها فقط راه حلی برای یک مشکل هستند.  بانکها باید نقشی را که این رباتها در کنار تکنولوژی ها، محصولات و کانال های دیگر ایفا می کنند، درک کنند. سپس باید در زمینه رابطهای زبان محاوره ای سرمایه گذاری خاص انجام دهند که این متناسب با فرصت هایی است که آنها ارائه می دهند.

5- روش های سنتی بهینه سازی موتور های جستجو به تنهایی کافی نیست

هزینه زیادی برای بهینه سازی موتور های جستجو انجام می شود، فرض بر این است که جستجوها به روش خاص انجام می شود، اما همه اینها به مدد دستورات صوتی دگرگون خواهند شد. شیوه ای که مردم می نویستند با شیوه ای که صحبت می کنند بسیار متفاوت است. جستجو های نوشتاری بسیار به ساده بودن و تبعیت از الگویی خاص تمایل دارند.جستجوهای صوتی به شدت به زمینه و محلی سازی وابستگی دارند .شرکت ها همچنان در متدولوژی های منسوخ شده سئو سرمایه گذاری می کنند و توجهی به این مسأله نمی کنند که آیا جستجو صوتی است یا نه.

9 دلیل که بانکها باید به رابطهای زبان محاوره ای مجهز شوند

6- می توانید صدایی منحصر به فرد داشته باشید

بسیاری از اوقات سرمایه گذاری های زیادی صرف رعایت کردن استانداردهای ظاهری درهنگام ایجاد یک وب سایت، سایت تبلیغاتی یا نرم افزار موبایل می شود، اما هنگامی که بانکها توجهی به حسی کاربران در هنگام استفاده، نداشته باشند تمام این سرمایه گذاری ها به هدر می رود. شخصیت ربات شما چگونه است؟ چطور پاسخ یا عکس العمل نشان می دهد؟ در زبانهای دیگر چگونه باید باشد؟ چطور باید پشتیبانی از مشتریانی از نقاط مختلف دنیا را باید مدیریت کرد؟ چگونه باید بر اساس موقعیت جغرافیایی انطباق پیدا کند؟

7- فقط نوآور بودن کافی نیست

رای نوآوری بودن داشتن رابطهایی که بتوان آنها را با پیام کوتاه یا صحبت کردن کنترل کردن کافی نیست. مثل زمانی می ماند که بانکها شروع به حمایت و تولید محصول در بستر تلفن همراه کردند. بانکها فقط صرف اینکه از تلفن همراه اهم پشتیبانی می کردند لقب نوآوری را نداشتند، بلکه برای زنده ماندن و بقا باید این کار را می کردند. همین نکته در مورد استفاده از زبان محاوره ای هم صادق است. هنگامی که کاربران متوجه بشوند که با راحتی با استفاده از پیام کوتاه بدون نیاز به نصب یک اپلیکیشن یا انتظار برای بارگذاری یک وب سایت می توانند همه چیز را کنترل کنند .ترغیب کردن آنها برای نصب یک اپلیکیشن بسیار دشوار خواهد بود

8- تجزیه و تحلیل رفتار و احساسات کاربران کلید اعتماد سازی است

به تازگی Mark Carney مدیر بانک انگلستان هشدار داد که فقط 20 درصد از انگلیسیها فکر می کنند که بانکها به خوبی کار می کنند. مشابه همین اظهار نظر پژوهشی توسط McCann Truth Central انجام شده که نشان می دهد 42 درصد از آمریکایی ها معتقدند که برند ها نسبت به 20 سال پیش کمتر قابل اعتماد هستن. اینطور که اعتماد عمومی کاهش می یابد، همدلی با مشتریان از همیشه مهم تر می شود. حالا می فهمیم که بهتر است سرمایه گذاری زیادی بر روی تحلیل رفتار و احساسات مشتری انجام دهیم. البته بانکی که با توجه به احساسات مشتری خود رفتار می کند ممکن است کمی آینده نگرانه باشد ولی این تکنولوژی ها در حال حاضر وجود دارند. به جای صرف پول های هنگفت در تولید اپلیکیشنهای تلفن همراه بهتر است بانکها سرمایه گذاری های زیادی را جهت شخصی سازی خدمات خود به ازای هر مشتری انجام دهند.

9. از دیگران عقب خواهید ماند

این موضوع را مد نظر داشته باشید که از حدود 700 میلیون کاربر WeChat حدود 300 میلین نفرشان ازلاعات بانکی خود را در این سیستم ثبت کرده اند تا بتوانند از سیستم پرداخت داخلی آن استفاده نمایند. این اتفاق کمک زیادی به اقتصاد شلوغ و پر تراکنش پرداخت  از طریق تلفن همراه می کند. در سال 2015 در کشور چین 235 میلیارد دلار تراکنش از طریق تلفن همراه انجام شد که برای اولین بار در تاریخ از ایالات متحده هم پیشی گرفتند. با توجه به پژوهشی که  iResearch انجام داده تخمین زده شده بود که این رقم به 15.7 تریلیون  یوآن در سال 2016 خواهد رسید که بیش از 28 برابر بیشتر از پیش بینی است که eMarketer برای سال 2017 در ایلات متحده کرده بود. در سه ماه سوم سال 2016 شرکت Tencent که صاحب WeChat می باشد گزارش داد که 6 بیلیون دلار تراکنش از طریق این اپلیکیشن انجام شده که 52 درصد بیشتر از سال گذشته بوده. حالا فرض کنید که اگر بانکها قبل از شرو ع به کار این اپلیکیشن، بر روی اپلیکیشن های پیام رسان سرمایه گذاری کرده بودند، الان کجا بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.