+98 21 با ما تماس بگیرید 24597570

صفحه اصلی » بانکداری دیجیتال » موفقیت در بانکداری دیجیتال نیاز به یک تحول فرهنگی دارد

موفقیت در بانکداری دیجیتال نیاز به یک تحول فرهنگی دارد

با توجه به گفته گروه مشاوران مک کینزی و شرکا، برای تبدیل شدن به یک سازمان دیجیتالی واقعی، بانک های و اتحادیه های اعتباری نیاز به توجه به مسائل پایه ای فرهنگی مثل ترس از ریسک کردن، عدم مشتری محوری و انسانهای خشک مغز دارند.

یکی از سؤالات تکرار در صنعت بانکداری این است: ” وقتی که شما صلاحیت دیجیتال شدن و موفقیت در نوآوری را ارزیابی می کنید چه چیزی برنده ها را از بازنده ها جدا می کند.” متأسفانه، در حالی که هیچ یک پاسخ واحد وجود ندارد، سازمانها ظرفیت بالقوه خود را در دیجیتال تلاش های تبدیل بدون فرهنگ قوی و متمرکز دیجیتالی.

این مانع زمانی مشخص تر می شود که ما به نتایج یک نظرسنجی که توسط گروه مشاوران مک کینزی و شرکا در مورد مهم ترین چالش های خود “گزارش شده”  برای اجرای استراتژی های دیجیتال انجام شده توجه می کنیم. چالش های فرهنگی و رفتاری در بالاترین نقطه در بین همه صنایع قرار داشت.

Culture_is_most_significant_barrier_to_digital_effectiveness

بر اساس این مطالعه، سه مانع بزرگ ایجاد فرهنگ دیجیتال عبارتند از عدم ریسک پذیری، حضور سوله های عملکردی و اداری و چالش مشتری مداری. این سه مانع برای صنعت بانکی جدید نیستند و در عصر دیجیتال هزینه بر تر شده اند، در بازاری که تقاضا بیشتر و سرعت تغییر سریع تر است.

 

تحولات فرهنگی نیاز به توجه پیشگیرانه دارد

خبر خوب این است که سه مانع کلید تغییر رفتار فرهنگی نیز هستند اگر مدیران بانکی فعالانه عمل کنند. این گزارش می گوید: “مدیران باید در شکل دهی و اندازه گیری فرهنگ اقدام جدی کنند و با همان سختی و انضباطی که با تحولات عملیاتی مواجه می شوند، به آن نزدیک شوند.”

 

سازمانها و مدیران ارشدی که منتظرند تحولات فرهنکی به صورت طبیعی اتفاق بیفتند بیشترین تأثیر را از نارضایتی مشتریان و فشارهای رقبا خواهند داشت. همانطور که مهم است، موانع فرهنگی با عملکرد مالی منفی ارتباط دارد.

Cultural_obstacles_correlate_with_economic_performance_rev

بررسی یک نمونه واقعی از تحولات فرهنگی

علیرغم بحثهای زیاد در مورد تحولات دیجیتال، واقعیت این است که فناوریهای دیجیتال فقط شروع به نفوذ به صنعت بانکداری کرده اند. در واقع، با توجه به گفته گروه مشاوران مک کینزی و شرکا، با وجود نفوذ حدود 40 درصدی این فناوریهای نوین به صنعت بانکداری فشارهای وارده از سمت فن آوری های دیجیتال هنوز تبدیل به یک جریان فراگیر نشده، . با افزایش سرعت تحولات، تاثیر آن بر درآمدها و فرصت ها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

Digital_penetration_differs_by_industry

تا به امروز، بسیاری از سازمان ها سرمایه گذاری دیجیتال خود را بر روی مقوله های مشتری محور مانند بازاریابی و توزیع و همچنین محصولات و خدمات متمرکز کرده اند. استراتژی های کمتری در حوزه های بنیادی تر مثل فرآیندها، اکوسیستم ها و زنجیره های عرضه شده ساخته شده اند. به عبارت دیگر، زمینه های تحول دیجیتال که بیشترین تاثیر بالقوه را دارند، بیشتر داخلی و کمتر سمت مشتری بوده اند.

Where_are_companies_applying_forward_looking_digital_strategies

این گزارش خاطرنشان می کند: “تمرکز بر بازاریابی، توزیع و محصولات، با توجه به تاثیر دیجیتالی شدن تاثیر در تعاملات مشتری و توانایی ابزارهای دیجیتال برای هدف قرار دادن سرمایه گذاری های بازاریابی دقیق است. “در حال حاضر، در واقع، این بعد بحرانی تبدیل شده است” میز “برای ماندن در بازی. ایستادگی گزینه ای خوبی نیست. ”

در نهایت، برنده های تحول دیجیتال یا کسانی هستند که هزینه را هدایت می کنند یا پیروان سریعی هستند. در هر دو مورد، استراتژی انتخابی نیاز به چابکی زیاد و فرهنگی دارد که حمایت از سازمان را از بالا به پایین، سیلوها و تمرکزبه صورت لیزری بر مشتری متمرکز می کند.

 

اهمیت  فرهنگ بانکداری دیجیتال مشتری محور

با وجود مداوم صحبت کردن زیاد در مورد مشتری مدار بودن، عصر دیجیتال، موسسات مالی را مجبور به انجام اقدامات مناسب می کند. با استفاده از تجارب بهترین تجارب کاربری که توسط شرکت های بزرگ فناوری (گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل) ارائه می شود، مصرف کننده ها دارای مرجعی برای مقایسه بانکها یا موسسات اعتباری خود با آن هستند.

داشتن فرهنگ بانکداری مشتری محور دیگر تبدیل به یک عامل بقا شده است. خبر خوب این است که با وجود نتایج تست تقریبا” بلادرنگ، مشتری محورشدن خطر آزمایش را کاهش می دهد یعنی اینکه با سرعت بالایی می توانید نتایج تغییرات را رسد نموده و خطا ها را برطرف نمایید. همچنین خوشبختانه در تجزیه و تحلیل داده ها چنین پیشرفتی بوجود آمده است، که سازمان های مالی می توانند هر مشتری را با مقیاس 1: 1 بشناسند

مراحل ایجاد یک فرهنگ بانکداری دیجیتال بهبود یافته

هنگامی که سازمان شما یک استراتژی دیجیتال را ایجاد می کند و برخی از موانع کلیدی موفقیت را از میان بر می دارد، چگونه فرهنگ خود را با هماهنگی با استراتژی های خود به دست می آورید؟ پس از تحقیقات زیادی، مک کینزی متوجه شد که محلهای زیر بیشترین تأثیر را داشته است.

پشتیبانی از بالا: در حالی که اکثر آنها موافق هستند که تحولات دیجیتال نیاز به حمایت از بالا به پایین دارد، با شروع از مدیرعامل، پشتیبانی باید فراتر از یک مدیر اجرایی مهم گسترش یابد. برای تغییر فرهنگ، پشتیبانی باید در کل سلسله مراتب مدیریت آشکار شود و به تمامی کارمندانی که با مشتریان در ارتباط هستند برسد. به اعتقاد مک کینزی تیم مدیریت باید دیدگاه دیجیتال داشته باشد و از فرصت های بازار دیجیتال جهت کسب اعتبار آگاه باشد.

حذف سیلوها: سیلو در هر سازمان، توانایی همکاری و تعامل با مشتری را خنثی می کند. سازمان های دیجیتال سیلوهای بین بخش ها را حذف می کنند، تیم هایی با تداخل فعالیت ایجاد می کنند که توانایی ایجاد ابتکارات دیجیتال داخلی و خارجی را دارند. برای موفقیت، این تیم های چابک و غیر سلسله مراتبی بر خلاف اهداف محصول یا ادارات بر روی مشتری تمرکز می کنند.

آمادگی برای ریسک کردن: با توجه به به گفته های مک کینزی، “یکی از بزرگترین خطرات [برای موفقیت دیجیتال] ریسک نکردن است. شرکت هایی که هنوز ایستاده اند، کسانی هستند که بیشتر از بقیه شرکتها چیزهایی را به خاطر تحولات دیجیتال از دست داده اند. “ریسک کردن به معنای رفتن به سراغ همه ایده هایی که در مسیر می بینید نیست . مستلزم اتخاذ تدابیر لازم است، با این نتیجه که سرمایه گذاری های کوچکتری در تجربه های دیجیتال جدید انجام می شود.


همه چیز با تحول در فرهنگ بانکداری دیجیتال آغاز می شود

هنگامی که شما به سازمان های نوآورانه خدمات مالی نگاه می کنید که بهترین کار را در بهبود بلوغ دیجیتالی خود دارند، همیشه یک فرهنگ دیجیتال قوی خواهید داشته اند که از بالا شروع می شود و در سراسر سازمان پخش می شود.

مهمتر از همه، ممکن است عامل تعیین کننده در بقا یک سازمان باشد. این برای آن دسته از سازمان هایی مهمتر است که می خواهند یک استراتژی را دنبال کنند که “پیرو سریع” باشد و دیگران را تشویق به پیشرو بودن در تحول دیجیتال کند.

در حالی که تغییر فرهنگی تقریبا همیشه تغییرات تکنولوژی را تضعیف می کند، فاصله زمانی باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد، حتی برای پیروان سریع. این امر باعث می شود که مدیران اجرایی بیشتر سعی کنند تا ابتکار را به دست بگیرند.

 

 

Digital Banking Success Requires a Cultural Shake-Up

Leave a Reply

Your email address will not be published.